Helgens värsta frustration gick till Nico Hülkenberg, hans Force India hade rejäla bekymmer med sin elmotor baktill, började vifta med armarna för att de där framför skall göra ett extra formationsvarv, därefter var det spanjoren Carlos Sainz Jr. som pratade med sin strateg att bilen låter jättekonstigt, efter 39 varv på banan fick han nog och hans problemfyllda säsong fortsätter.
Däcktillverkaren Pirelli har för första gången sedan Silverstone 2013 fått svarta rubriker angående slitaget på olika gummiblandningar, Nico Rosberg fick ett haveri i utgången av Blanchimont och var jättenära en farlig incident i fredagens fria träning och förrän på söndagen fick Sebastian Vettel utstå jättekritik efter 43 intensiva varv på anrika Spa för att hans högra bakdäck slets så hårt att han kunde inte ta sig till målflaggan med ett fåtal varv kvar, förlorade mark till landsmannen Nico Rosberg i tabellen och enligt mig är det här något som är värre än skandalen i England för två år sedan när fyra förare råkade ut för däckexplosioner.
Tidigare under sommarlovet har det spekulerats om huruvida Valtteri Bottas stannar kvar i Williams eller åka till Ferrari nästa år, frågan som tidningar från hela F1-världen försökte svara gav ingen resultat förrän veckan innan Belgiens GP när Kimi Räikkönen sade att han vill stanna kvar i Maranello fram till och med 2016.
The Contract Recognition Board eller Avtalsfacket som det heter på svenska håller på att klargöra vilka nya förare som skall åka till motorsportens finrum på grund av poängsystemet i licensen eller skall ett fåtal veteraner som till exempel Jenson Button skriva på för minst ett år till och sedan lägga hjälmen på hyllan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar