Häromveckan har det varit mycket rabalder kring det låga däcktrycket på Lewis Hamiltons vinnande Merca på supersnabba Monza, han ledde från start till mål men domarna håller inte med på vad teamet gjorde och valde att inte diskvalificera engelsmannen från klassificeringen eller få tidsbestraffning av något slag precis som när han genade i Bus Stop på Spa 2008 i vilt slagsmål med Kimi Räikkönen och valde att deklarera segern till Felipe Massas favör.
Nico Rosberg fick sina mästerskapschanser gå i spillror när hans bil hade brunnit under inbromsning vid Variante della Roggia och det var inte första gången sedan Monaco 2014 när Valtteri Bottas fick sin Williams gå upp i rök, den här gången var det turboaggregatet som brast och det där var ju det värsta incidenten på många år när sådant händer på racerbanan.
Det har pågått rykten kring Red Bull Racings framtid om att behålla Renault-maskineriet eller inte, den här frågan har ett av de svåraste responsen att svara på sedan stallchefen Christian Horner pratade med Ferraris motsatta nummer Maurizio Arrivabene om att byta till fabrikatet från Maranello, senast Red Bull Racing körde med Ferrarimotorer var 2006 när de låg i mitten av tabellen innan bytet till Renault och skördade framgångar från och med 2009 när de slogs med Brawn Grand Prix om märkesmästerskapet och året därpå var Sebastian Vettel en viktig förare när han vann fyra raka titlar tills problemen radade upp stallchefens känslor och bytte kostym till just Ferrari och började slåss med de dominanta Silverpilarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar