måndag 28 augusti 2017

Inför Italiens GP 2017 - Min favoritkurva

Precis efter debaclet i Ardennerna åker gänget till vackra storstaden Milano och långt från den glittriga modeutställningen är de högljudda F1-bilarna på plats i Autodromo Nazionale di Monza, även känd som "Höghastighetens katedral".

Variante della Roggia - Kurva 4 och 5


Denna kurva är början på andra sektorn i den 5.7 kilometer långa slingan, den är guppig på ingången där kerbsen på förgående år var höga och gör att bakdäcken blir påfrestande, sedan 2009 är kanterna lägre och gör det lättare att undvika lutningar på två hjul.

Här på Variante della Roggia har en funktionär förolyckats när han blev träffad av ett bakhjul som lossnade från Jarno Trullis Jordan då den kolliderade med Rubens Barrichello och få sin egna lagkamrat att bryta loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar