Denna tävlingsbil är en uppföljare till den massproducerade Racing Cup-originalet med mer krut och vridmoment i den fyrcylindriga maskinen, det vill säga 350 hästkrafter och 420 Newtonmeter med stor sannolikhet till att nå livslängden på 5 000 kilometer innan service.
Teknikmässigt är bilen utrustad med den senaste generationen ventilerade kolfiberbromsar och bromsok i gjuten aluminium (6 kolvar fram med vattenkylning och 2 kolvar bak), specialdesignad aerodynamik för maximal downforce och luftflöde genom kylaren, 18 tums magnesiumfälgar, elektromekanisk styrning med förstärkt kuggstång, styrväxel och modifierad hårdvara.
Alla bilar kommer att serieproduceras på fabriken i Vélizy-Villacoublay med första kundleveransen från och med april 2018, driftkostnaden lär gå mot 4.50€/km före skatt.
Nya Peugeot 308 TCR kommer att finnas på tävlingsbanorna världen över, speciellt i den nybildade TCR-VM och framförallt i STCC.
Så tycker de franska biltidningarna om Peugeots nya TCR-vagn:
L'Automobile: http://www.automobile-magazine.fr/sport-automobile/article/20723-350-ch-pour-la-peugeot-308-tcr
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar