Häromveckan gjorde Marcus Ericsson en oväntad uppkörning från väldigt långt bak i fältet till en ganska medioker fjortonde slutplacering trots att han var åtta innan depåstoppet kom i det 22: a varvet.
Han var nöjd med hur bilen uppförde sig efter säkerhetsbilen kallades ut på grund av en olycka i början på racet och har inte problemen som uppstod under nästan hela helgen.
Sebastian Vettel var jätteilsken som en bålgeting när han blev knuffad två gånger av Daniil Kvijat ner mot kurva 3 och på radiotrafiken sade han "Alltså vad håller han på med, killen där bakom petade mig bakifrån för Guds skull".
Efter att målflaggan har vajat fick tysken be Kvijat om ursäkt och även till hans gamle motsatta nummer Christian Horner i Red Bulls depådisk.
Bilsportens säkerhetsarbete pågick när Red Bull testade en aerodynamisk vindruta för att minska allvarliga skallskador som inträffade för snart ett par år sedan då Jules Bianchi var medvetslös efter kollision med en traktor och senare avled i sviten av detta.
Arbetet delades i två läger då hälften av personalen sa att detta är okej, vi kör med vindrutan och resten säger nej vi kan inte, de ser löjliga ut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar