Första segern av de tre raka med lagkompisen Peter Brock under Grupp C-eran ägde rum 1982 för HDT, alltså Holdens dåvarande fabriksteam.
1993 satte han snabbaste kvaltid och även fått en efterlängtad fjärde seger på Mount Panorama tillsammans med Greg Hansford i en VP Commodore med en produktionsbyggd V8-maskineri.
Larrys mest nostalgiska stund kom redan 1995, hans Castrol-sponsrade VR Commodore fick punktering vänster fram efter lätt kontakt med Craig Lowndes avgasrör, gick tillbaka på banan väldigt långt bak i fältet och Russell Ingall tog över kommandot under uppkörningen när halva loppet är avklarad.
Stallchefen Larry var en geni, han installerade nya fabriksmonterade bromsok och köpt bromsbelägg från japanska företaget Endless bara för att köra hela loppet utan att byta i depågatan.
På slutet så körde han förbi Glenn Setons mörkblåa Ford EF Falcon och inne i garaget på direktsänd TV var sonen Jack Perkins i glädjetårar men även dottern Nicola när bil nummer 11 korsade mållinjen som segrare.
1997 var nästan en repetition av det som hände två år tidigare, på nytt en seger tillsammans med Russell Ingall när dåvarande ledaren Wayne Gardners motor pajade innan Mark Larkham slirade och körde rätt in i förre motorcyklistens röda bil.
Hans långa karriär som förare slutade med två olyckor, en vid ingången på depågatan 2001 och en rejäl smäll under fria träningen 2003.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar