VM-säsongen 2019 i TCR kommer att bli en tidsfråga gällande nya rykten kring föraruppställning från varsitt läger.
Sedan igår morse har det framgått att BRC-stallet signat in två nya förare i anslutning som en del av deras fabrikssatsning sedan Gabriele Tarquini vann VM-bucklan på säsongsfinalen i Macau.
Vi kommer bland annat få se f.d. Volvo-kuggen Nicky Catsburg i en Hyundai i30 N-Sport även om han dubblerar med BMW: s GT-racingprogram precis som Mattias Ekström gjorde 2014 när hans rallycrossprogram länkades med fortsatt DTM-satsning.
Den nederländske fixstjärnan tar med en annan DTM-kändis nämligen Augusto Farfus, hans senaste tävling i en framhjulsdriven bil skedde år 2006 i en röd Alfa Romeo 156 GTA men återvänder till VM i standardvagnar sedan 2010 på grund av den långvariga satsningen i DTM.
Men på motsatta sidan av depågatan har All Inclusive Racings stallchef Dominik Greiner gått in med fortsatta förhandlingar kring valet av biltillverkare inför nästa års VM-satsning eftersom konkurrensen blir mycket svårare än vad det hade varit under den gångna säsongen.
Nytt för 2019 är att fyra bilar per lag skulle bli permanent med begränsning av antalet biltillverkare som i STCC där Honda och Volkswagenkoncernens syskonmärken deltagit, dörren förblir öppen när Audi, Seat, Hyundai får fortsatt förtroende men Peugeot kommer från och med början av nya kalenderåret presentera en ny föraruppställning, Aurélien Comte och Mat'o Homola stannar kvar i DG Sport Competition för nästa säsong och kanske får två nya bekantskap med sig.
https://www.touringcartimes.com/2018/12/03/hyundai-confirm-tarquini-michelisz-catsburg-farfus-2019/
https://www.touringcartimes.com/2018/12/03/munnich-motorsport-still-working-finalise-plans-2019-season/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar