lördag 10 november 2018

Sista BoP-justeringen inför finalomgången

Nästa veckas VM-final i WTCR spelas på trånga stadsbanan i Macau och redan under gårdagen har Internationella Bilsportförbundet respektive TCR-ledningen offentliggjort prestandabalanstabellen för en sista gång.

Audi fortsätter att bli tyngst i klassen med viktkompensation på 60 kg sedan framgångarna på Wuhan medan Hyundai får betydligt mindre barlast efter att Gabriele Tarquini vunnit Race 3 senast i Japan.
För första gången sedan Budapest kommer Alfa Romeo lägga till 20 kg tillsammans med Seat och Peugeot.

För första gången den här säsongen har alla biltillverkares chassin fått viktkompensation, det betyder att Seat och Peugeot tilldelas fördelen trots Aurélien Comtes dubbla pallplatser senast.

https://www.touringcartimes.com/2018/11/09/macau-compensation-weights-place-audi-top-scales/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar