Under eftermiddagen presenterade TCR-gruppen veckans setup angående prestandabalansregeln, det gör att Honda och deras två team får tyngre tjänstevikt och minskad laddtryck på turbon precis som Hyundais fabriks- respektive satellitteam tidigare i mästerskapet.
Audi är nästa biltillverkare att öka tjänstevikten på deras bilar efter Jean-Karl Vernays insatser på Zandvoort i WTCR och även på Spa i EM-sammanhang medan Volkswagen trots deras enda vinst så här långt får Sébastien Loeb Racing-trimmade Golfen 30 kg i viktkompensation.
Peugeot fortsätter med exakt samma inställningar som i Nederländerna där Aurélien Comte var en klass för sig, det innebär att de båda DG Sport-trimmade bilarna tillsammans med Seat och Alfa Romeo behålla tjänstevikten, markfrigången och full boost för konkurrensens skull om något av fabrikaten håller på att vinna nästa deltävling.
https://www.touringcartimes.com/2018/06/21/honda-become-reference-car-compensation-weight-portugal/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar