Peter Klemensberger på Teknikens Världs redaktion utlyste några tårfyllda nyheter som rör Audi och dess svindyra superbil R8, han vett att inom kort blir nästa generations prestandavagn 100 % eldrivet medan föregångarens ödesdigra livscykel nådde så småningom slutdestinationen och jag blev fullkomligt ledsen att den bilen tillsammans med racervagnen som vann Nürburgring 24 timmars flertalet gånger, ni vet R8 LMS får enligt källor en värdig plats i fabrikatets "Hall of Fame".
R8: an man känner igen går ur produktion med en s.k. Final Edition-utförande med bakhjulsdrift med syfte att dela 60 procent av komponenterna från GT3-vagnen, det sa Audi Sports högsta chef Sebastian Grams i och med att produktionen av den nyare tillskottet flyttas till en ny facilitet där tillverkningskapaciteten väntas öka om inte huruvida Volkswagenkoncernens SSP-teknik ska användas på bottenplattan men de fabriksanställda arbetar febrilt med prototypens vidareutveckling.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar