onsdag 14 december 2022

Flat label-trenden fortsätter

Under fjolåret hade de flesta bilmärken uppdaterat sina grafiska identiteter och ta bort de där 3D-effekterna som dominerat hela tidiga 00-talet, tanken med en "Flat label" är att försöka locka fabrikatet till mer transparens som moderbolaget Volkswagen gjort senast med den s.k. dieselfusket av någon anledning.

Skodas styrelseledamot Martin Jahn sa enligt pressuttalande på Vi Bilägares kolumn att deras nya företagsidentitet tar till nästa nivå i historieböckerna, den klassiska pilen med punkterad vinge ska finnas kvar på montrarna men märkestexten får endast visas på motorhuvens kant, nytt till 2024 är att haken ovanpå S: et integreras i själva bokstaven vilket berör puristerna men ändå skapar nya möjligheter bortsett från elektrifiering.

https://www.vibilagare.se/nyheter/skodas-nya-logotyp-blir-plattare-och-gronare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar