I en debattartikel skrivet av Sanne Väli-Tainio på Teknikens Världs redaktion fick man uttrycka på bästa möjliga vis att Opels framtid säkerställdes efter en två decennier lång plåga med förluster på Londonbörsen FTSE respektive Xetra DAX i Frankfurt.
Bilmärket med bas i Rüsselsheim var tidigare associerad med General Motors innan den rycktes loss från och med 2017 tillsammans med brittiska Vauxhall för att samarbeta med PSA-gruppen medan Fiatkoncernen klämdes in till bildandet av Stellantis, vändningen från ett märke i kris till en mycket lönsammare marknadsapproach fått ovanstående hyllning av såväl finansjournalister som börsmäklare av högsta rang och under fjolåret hade försäljningen av deras nyare modeller gått på tvären till följd av halvledarbristen på fabrikerna i Bochum respektive Zaragoza.
I gengäld fastställde Opels stationschef Uwe Hochgeschurtz nåra positiva kommentarer om varför en del av fabrikatets purister känt sig nöjda med modellutbudet som lett till en förstärkt efterfrågan på eldrivna tillskott, planen på att introducera en ny generation Insignia kvarstår som en vardaglig kluring med syfte att lämna in samma feedback som Astra Sports Tourer men ännu inte meddelat vilken anläggning den skulle tillverkas.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/opels-framtid-beskrivs-som-saker/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar