Det har länge snackats om äldre bilars beståndsdelar som skulle sändas till "The emerging markets" möttes av massiv kritik från konsumenterna innanför EU: s gränser, i en debattartikel som jag läste på L'Argus officiella webbsajt fick moderatorn typsnitta några spalter om Renaults fyrcylindriga bensinmotor på 1.3 liter som vanligen finns på fjärde generationens Renault Scénic eller dagens generation av Renault Captur, motorn under dess interna kod HR13 nådde ganska nyligen vägs ände i Europa men hittade ett nytt liv i Brasilien via en underleverantör och kan vara kapabel till etanoldrift.
I och med tillverkningssamarbetet mellan Renault och två andra aktörer var HR13-motorn masstillverkad i spanska Valladolid om inte man sätter olika stämpel på vart drivlinan skulle hamna, bland värsta plågor som vissa ägare fick befara var hur en man ombord en Mercedes A-klass årsmodell 2019 klaga på problem med kamremmen eller om det förekommer skärsår innanför cylindrarna, svaret är ju att samarbetet mellan Renault och Mercedes på hur man bygger en okrossbar motor bara föll som en jättelik lavin i Matterhorn tre år efter att bilen privatleasades hos en auktoriserad handlare, i januari månad fick ersättningsmotorn med enbart tre cylindrar och 1.2 liters slagvolym utöka säljkurvan en aning trots elektrifieringens uppgång hemma på vår folkrika kontinent och Renaults topphemliga samarbete med petroleumbolaget Saudi Aramco syntes i skuggan av klimatkrisen och anledningen till detta var investeringen av en stor summa pengar till Brasiliens statliga fackförbund som objektifierats med större hänsyn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar