Idag kommer jag stappla vidare till temat om huruvida Alain Prosts egenetablerade Formel 1-stall fick handskas om planerna på att slå de tre bästa lagen i ett konstruktörs-VM under decennieskiftet med nya rön å sin sida, med lite stök och bök i marknadspolitiken och kultursplittringen hade den byråkratiska eliten fått nog om vilka mål som skulle uppnås innan pengarna skulle sina via en konkursförvaltare och göra livet surt för de anställda i Guyancourt om inte likvideringen nådde franska tidningars löpsedlar.
För inte riktigt länge sedan hade influencern med bilsport att göra, ni vet denne Aidan Millward laddat upp en podcast-baserad video på YouTube om laget som försvarade Frankrikes nationella tävlingsfärg efter att man köpt intäkterna som fanns kvar på Guy Ligiers kontor inför 1997 års säsongsupptakt ända sedan man hade kvar Mugen Honda som motorleverantör men blivit av med samarbetsavtalet från Tom Walkinshaws imperium då den sistnämnde köpte upp Footwork och bytt redan där namn till TWR Arrows.
Mellan 1997 och 2001 fick de cirka 275 medarbetare i blåa skjortor och gråa byxor samlas i en ring framför stallchefen och hans assisterande för konferens efter enskilda tävlingar i VM-kalendern, i vissa fall blev det små applåder för en pallplats eller god väg till poängplats medan i verkligheten kände majoriteten av deras anställda påtagligt besvikna efter diverse mekaniska fel som inträffat i direktsändning bara om någon längst bak i garaget lutade huvudet neråt på marken till Adolphson & Falks "Kontrollen blinkar blå", utöver härdsmältan i det tysta hade modell AP02 och AP03 med Peugeot-spis baktill varit vackra bilar stillastående men inte fått extra skjuts på materialet bara om man fick till en andraplats som bäst 1999 på Nürburgring fylld med kaos i blandade väderförhållanden.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar