Svenska elitserien i banracing går mot ett nytt reglemente, TCR-bilar ingår efter fyra säsonger med rörramschassi och V6: or.
I den senare delen av 2016 då Richard Göransson och Volvo Polestar Racing lämnade V6-regeln med ännu ett mästerskapstitel kommer nya bilmärken att träda fram.
Finska LMS Racing som drivs av unge TCR-föraren Antti Buri äntrar scenen med en Audi RS3 och Brink Motorsport har också fått en ny Audi och signat in två förare, Micke Ohlsson och teamägaren han själv Tobias Brink.
PWR-teamet köpte fyra stycken Seat Leon när delägaren Peter Wallenberg blev förste förare att skriva på kontraktet och laget väntar in på tre andra förare.
Fredrik Lestrup Racing fick sin förare klar för 2017, nämligen Renault Clio Cup-föraren Albin Wärnelöv i en Volkswagen Golf GTI.
Honda hade gjort klart med en förare inför denna racingsäsong, Marcus Annervi i en lånad bil från Greger Peterssons företag Sportpromotion.
Janne Flash Nilssons team har kopplingar till Peugeot men intresset lär finnas om han köper en fullutvecklad 308 GT för STCC-bruk under 2017.
Även Alfa Romeo kommer att vara med på svensk mark men förre 156 GTA-ägaren Mattias Andersson vet att Giuliettan är bara anpassad för den internationella TCR-serien.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar