Det är nu klart att Opel och Peugeot får öka tjänstevikten på sina bilar, det vill säga 20 kg i viktkompensation sedan succén på Nürburgring i det tyska TCR-mästerskapet respektive Bratislava på VM-nivå.
Inställning på turboaggregatet var rena rubriken på olika bilsportmagasin senast i Slovakien, orsaken var att Hyundai bröt regeln kring det maximala laddtrycket efter Parc Fermé, däremot hade Honda lämnat in en protest till tävlingsledningen och till meningen är bilarna från respektive läger lagliga sedan konkurrenternas uteslutning från första kvalpasset.
Från och med nästa EM-deltävling i nederländska Assen och TCR Germany-helgen i Zandvoort är tjänstevikterna från respektive biltillverkare ökade till 1 305 kg respektive 1 325 kg.
https://www.touringcartimes.com/2018/08/16/weight-increases-peugeot-opel-boost-changes/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar