Förra veckans STCC-helg i Karlskoga slutade i absolut tragedi, både tävlingsmässigt och utanför arenan.
Under Carrera Cup-racet hade en funktionär omkommit i samband med en allvarlig krasch, senast det där skedde på elitnivå var i Melbourne 2001 när Jacques Villeneuve kör rakt in i Ralf Schumachers Williams BMW och gjorde att den funktionär som stod nära sargen dog omedelbart.
Det blev drama när PWR-stallets bilar diskvalificerades från resultattavlan efter Race 1; West Coast Racing lämnade in en protest då en teknisk undersökning genomfördes i skymundan på Parc Fermé.
Därefter hade Mikaela Åhlin-Kottulinsky även blivit utesluten eftersom hennes bil använde en identisk konfiguration gällande avgasrören och lämnade över första pris till Mattias Anderssons fördel.
West Coast Racings stallchef Dicken Wigroth sa att det inte var första gången som PWR höll på att fuska, vi fick syn på dem hela säsongen och leta reda på vad de gör i deras arbete.
Idag har det Svenska Bilsportförbundets disciplinära ledning försökt fråga ut PWR-teamet om en potentiell utredning enligt tävlingsledaren Börje Bloméns uttalande.
https://www.touringcartimes.com/2018/08/18/marshal-killed-stcc-support-race-qualifying-karlskoga/
https://www.touringcartimes.com/2018/08/19/pwr-racing-excluded-first-karlskoga-race/
https://www.touringcartimes.com/2018/08/19/mikaela-ahlin-kottulinsky-excluded-race-2-andersson-declared-winner/
https://www.touringcartimes.com/2018/08/19/westcoast-racing-say-pwr-racing-cheating-year/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar