Brist på topphastighet i Thruxton var orsaken till Ashley Suttons problematiska tävlingshelg, den förre titelhållaren åkte till bansträckningen i Hampshire för att upprepa den pallplats han säkrade för några månader sedan men var medveten om svårigheterna efter att ha kvalat utanför Topp 10.
Sutton medger att niondeplatsen i Race 1 var något av en slump, från första början var han på gränsen och tänkt att han kunde ha kört snabbare om inte banan blev något bredare.
I det andra racet fick denne rädda sin bil i utgången på Church Corner då bakvagnen slirade och hamnat på tvären i över 200 km/h, återigen ännu en tuff dag på kontoret när det var mycket svårare för honom att tävla mot sina motståndare med en bil som inte har tillräckligt med toppfart än till exempel Hondas fabriksbilar.
https://www.touringcartimes.com/2019/08/20/ash-sutton-laments-straight-line-deficit/
Men snäppet bättre gick det för Rob Collard i sin fabriks-Opel, den 50-årige veteranen som tidigare tävlat för West Surrey Racing hade hoppats på mer än bara fjärdeplatsen i Snetterton sedan lagkamraten Jason Plato blev bestraffad för sin tryckare på Ashley Suttons Subaru.
Pole position i omvänd startordning inför Race 3 var något av en fördel, gjorde en tillräckligt bra start för att dra ifrån med tre till fyra billängder men en liten miss i utgången på Church Corner gjorde att Dan Cammish kan lätt ta sig förbi Opelföraren in mot sista kombinationen före start och målrakan.
I överlag är Rob Collard ganska glad med insatsen på den supersnabba slingan, två sjätteplatser och en pallplats men var så snubblande nära första segern på många år sedan skyfallet kom med två varv kvar att åka.
https://www.touringcartimes.com/2019/08/21/rob-collard-delighted-home-podium/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar