lördag 3 augusti 2019

Tävlingsformatet klubbad

Mellan den 22 och 24 november markeras ett historiskt kapitel inom banracing och det är DTM: s samväldesspel med japanska Super GT-serien på Fuji Speedway.

Enligt DTM-organisationens ordförande Gerhard Berger har det varit klart att man använder samma format som är två gånger 55 minuter utan bränsletillägg och förarväxling, bara ett obligatoriskt däckbyte som gäller, DRS används inte och alla deltagare kommer använda sina set däck från tillverkaren Hankook.

Ända sedan första demonstrationsvarven har ITR respektive Grand Tourer Associations ordförande Masaaki Bandoh arbetat tillsammans genom diskussioner kring det tekniska reglementet sedan 2010, båda organisationerna var mycket punktliga till återinförandet av Klass 1-regeln och nyckeln till planen var reducering av tillverkningskostnaden och förfogandet av reglementet som etableras i varsin del av bilsportvärlden.

https://www.touringcartimes.com/2019/08/03/format-confirmed-joint-dtm-super-gt-race-fuji/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar