Här är en liten summering som jag i varje fall kommer berätta från V8-arkivet med några klassiska klipp från de gamla goda åren på Australiens racerbanor, däribland Mount Panorama Bathurst.
Före lördagseftermiddagens Super Pole shootout år 2005 hade den tvåfaldige V8 Supercar-mästaren Glenn Seton varit nöjd med inställningen på chassit trots ett negativt bemärkelse under torsdagens fria träningspass då bilen fick ett märkligt beteende, hans co-driver Dean Canto sa efter provkörning att felet kvarstod och meckarna i DJR-stallet valde att ändra bakvagnen ett litet snäpp.
Banan var fortfarande blött nedför Skyline och Forrest Elbow medan Glenn åkte försiktigt vid första sektorn, han var tre tiondelar snabbare än Jim Richards om inte han höll motorns vattentemperatur i trim liksom kylning på frambromsarna före banans kritiska del, i utgången på The Dipper så fick han hjulspinn i varvstoppet på tvåans växel med mycket vridmoment ur gaspedalen och fortsätter att utöka försprånget gentemot Richards, på slutet av Conrod Straight innan bromspunkten kunde han lyfta av, fartradarn registrerades på 277 km/h och därefter gick Seton in på provisorisk Pole position, detta var ett bra försök sedan en motorhaveri stoppade hans chanser till en bra kvaltid hösten 2002.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar