Al Suttie från Autocar skrev på sin kolumn att dyra bilar som var långt ifrån recensenternas förväntningar tvingas försvinna från våra vägar trots påtagliga försök att få sin överlevnad typsnittat på stjärnkonstellationen.
Några exempel på dessa är Opel Signum som kantats av tillförlitlighetsproblem under de tre första åren i programmet även om den var baserad på bottenplattan ur en Vectra kombi med identisk hjulbas som på förvisso en ömtåligt vacker Fiat Croma, andra modeller som Peugeot 607 eller Honda Legend visar tecken på planerat åldrande i Storbritannien men i resten av Europa däremot kan båda de här direktörsbilarna vara en klass för sig gällande en hyfsad pålitlighetsrekord och antalet Renault Vel Satis som finns kvar är alarmerande, bara 113 stycken registrerade på de brittiska vägarna i och med att topplockspackningen på dieslarna byts ut regelbundet vart 6 000: e kilometer.
På tal om hög prestanda och en vrålande V8 inuti en stor kombi är det väl omöjligt att slå Mercedes R63 AMG: s diskreta liv bakom kulisserna när den först släpptes sent i maj 2006, det resulterade med en hög bränsleförbrukning att bara sju exemplar finns kvar med ytterligare tre stycken väntas att få godkänt på Bilprovningens besiktning.
https://www.autocar.co.uk/slideshow/rare-luxury-cars-fast-vanishing-our-roads
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar