Olika reservdelar som säljs på någon av de etablerade fabrikatens verkstäder inte har tillräckligt med pengar att täcka vagnskadeförsäkringen ett dugg, vissa anställda säger att en antydande faktor spås ligga bakom originaldelarnas fullkomligt dyra priser i jämförelse med billig metall från industriområden utanför EU: s gränser som till exempel priset på stål och koppar i Algeriet.
Majoriteten av alla bilkoncern i världskartan ville enligt L'Argus moderator välja två års reservdelsgaranti än en längre täckning, från och med oktober förra året klubbade Carlos Tavares på Stellantis huvudkontor beslutet att sänka garantilängden från tre till två år p.g.a. nedskärningar bland antalet anställda på fabriken i Mulhouse och Rennes, på motsatta sidan av spektrumet kunde Volvo förlänga en specifik reservdels livslängd beroende på vilken modell man är ute efter och en rad ägare till en modernare Toyota kände sig riktigt häpna efter att märkets stationschef i Algeriet godkänt ett dekret gällande vagnskadeförsäkringen som gäller i hela sex månader eller 10 000 km varpå en sexårig livslängd fortfarande låg under lupp i Kanada trots att reservdelsgarantin över EU löper till bara tolv månader.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar