onsdag 25 oktober 2023

Varumärkesavveckling är oroväckande

Jaguar Land Rovers pressuttalande om marknadsstrategin "House of Brands" som bland annat förstärker identiteten i koncernens terrängmodeller har sedan tidigare fått blandad respons från varumärkets purister, vad som är uppseendeväckande i mina ögon är ju att bygga från grunden en känslomässig engagemang som kunderna hade velat med en ultimat ambition om en långsiktig sparkapital och det var det som JLR: s kreativitetschef Gerald McGovern fick godkänna i ett dekret med syfte att omstrukturera Halewood-fabriken som tillåter produktion av nästa generations bilar i den ultramoderna EMA-plattformen.

Emellan kolumnens rader kommer Jaguar vidaresatsa med en fullskalig utveckling av en fyrdörrars-coupé med högre kraftåtgång än den tidigare befarade XF tack vare räckvidden på cirka 700 km med ingångspris på dryga 1.3 miljoner kronor, för dryga fem till sex år sedan var det anrika märket baserat i Solihull med att släppa en elektrisk dyrgrip med permanent fyrhjulsdrift (I-Pace) bara för att försäljningskurvan klättrat och föll som en berg- och dalbana men kanske kommer omställningen till eldrift leda till en vinst från och med tredje kvartalet 2024 med första leverans till februari 2025.

https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/jaguar-land-rover-avvecklar-market-land-rover/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar