I Race 1 fick Craig Lowndes tråckla sig förbi Marcos Ambrose, väldigt sen på bromsen, ner till ettans växel och håller den ideala linjen in mot sista kurvan.
Tidigare i skedet hade Mark Winterbottom i Orrcon Racing-bilen kört på en sten och slet golvet plus frontspoilern, detta var nästan en kopia på vad Juan Pablo Montoya gjorde flera månader senare i Formel 1-cirkusens säsongsfinal fast på utgången av dubbelvänstern.
Lördag morgon i Shanghai och en nervkittlande upplevelse ombord Ambrose bil, den tvåfaldige mästaren höll på att slingra sig förbi Todd Kelly men med nöd och näppe åkte han rakt fram till depågatan för däckbyte eftersom hans ingenjör Paul Forgy tvingades kalla in honom ett varv före toppförare som Lowndes och Bargwanna.
Sista racet för helgen var en riktig höjdare när Steven Richards tog med två andra förare in för däckbyte men allra argast blev i övriga fall Marcos Ambrose, han vägrade att bli inkallad till depån men väljer att lyda ingenjör Paul Forgys order.
På utgången efter depåstoppet försökte han ta sig förbi Todd Kelly genom att fälla ner konen men räckte inte, tappade allt för mycket mark och låg kvar som eventuell trea i kön.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar