Mellan mitten av januari och slutet på februari har Frankrikes svar på Statistiska Centralbyrån utpekat orsaken till det minskade antalet nyregistrerade bilar i landet, vissa säger att pandemin låg bakom de dystra siffrorna medan andra fått skylla på komponentbrister runtom i biltillverkningens undre värld och det får en rätt så allvarlig inverkan på de stränga importreglerna respektive försäkringsreglerna enligt ny lagstiftning.
Grannmärkena från Stellantis respektive Renault tog över podiet från de utländska fabrikaten Volkswagen, Toyota och Ford i ett diagram som publicerats offentligt av L'Automobile Magazine, tyvärr pekade försäljningskurvan neråt när Peugeot förlorade nästan en femtedel av sina nybilsägare p.g.a. klagomål som rör bromsåtervinningssystemen i deras hybridbilar, småbilarna från respektive fabrikat leder ju fortsatt tabellen gällande antalet sålda bilar i februari månad och med detta fick Teslas elbil Model 3 klättra en trappsteg uppför Peugeot 308: s notering, antalet dieseldrivna fordon låg på alarmerande 17.9 procent medan de flesta byggentreprenörer känner sig jättebesvikna när de läste ur en lokal tidnings finansbilaga att antalet nyregistrerade nyttofordon sjönk med 23 procent jämfört med fjolårets notering.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar