Största nyheten i ett tekniskt regi går till Williams F1 och dess underleverantör för avancerad teknologi, för de hat nämligen säkrat kontraktet till att driva fordonsmoduler respektive litiumjonbatterier till nya serien e-TCR för säsongen 2020.
Sedan 2009 har Williams utvecklat litiumjonbatterier med svänghjul inom Formel 1 när KERS gjorde entré i det tekniska reglementet innan man bytte namn till MGU-K för 2014 i det nu pågående hybrid-eran och enligt Världsidrottskommitténs VD Marcello Lotti har Williams F1 varit framgångsrika med nio märkestitlar, den senaste kom 1997 med Jacques Villeneuve på rodret och han är stolt över hela utvecklingen kring överenskommelsen som gjordes av konstruktörens assisterande stallchef Claire Williams efter intervjun på huvudkontoret.
https://www.touringcartimes.com/2019/05/02/williams-confirmed-battery-vcm-supplier-etcr/
Kelly Racing har signat in två nya förare, den första är lokala rally-esset Molly Taylor trots hennes fabrikssatsning med Subaru i APRC.
Förra året åkte Molly till Italien för testkörning av Stefano Cominis Subaru WRX STI med bakhjulsdrift på Vallelunga, för henne var en annorlunda upplevelse jämfört med att slira sin fyrhjulsdrivna bil på lösgrus och även har ett stort fördel till stöd från lagets ägare Todd Kelly.
En annan förare som imponerade i V8 Supercar-debuten 2017 är artonårige stjärnskottet Alex Rullo, sent under tävlingskalendern 2017 lämnade han Lucas Dumbrell Motorsport för att testa en framhjulsdriven Opel Astra i Storbritannien, den unge australiensaren följde upp sin satsning med fortsatta provkörningar även om han gjorde ett inhopp på Mount Panorama ett år senare men 2019 förväntas bli annorlunda då han säkrade en styrning i en vänsterstyrd Opel Astra fast det heter Holden hemma i Australien.
https://www.touringcartimes.com/2019/05/01/molly-taylor-secures-kelly-racing-seat/
https://www.touringcartimes.com/2019/05/04/alex-rullo-inks-kelly-racing-deal-race-opel-astra-tcr/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar