Internationella bilsportförbundets ledning tillsammans med TCR-gruppens kommitté WSC har uppdaterat viktkompensationer på alla sju biltillverkare inför helgens pågående deltävling i Bratislava.
Det framgår att Honda efter två deltävlingar varit dominanta, de håller på att lägga till 60 kg i kompensation medan Lynk & Co respektive Seat och Audi får köra med 40 kg barlast, Alfa Romeo däremot kommer till Bratislava utan kompensation men uppdaterar motorn till full kraft.
Tyvärr kommer Volkswagen byta ut från det nya ECU-systemet till det gamla MoTEC-datorn som man använde förra året på deras bilar, detta medför högst viktkompensation på 60 kg precis som All Inclusive Racings bilar och Volkswagen borde ha gett fördelen till Nordslingan baserat på resultaten från tävlingarna i Bratislava respektive Zandvoort.
https://www.touringcartimes.com/2019/05/08/honda-maximum-weight-compensation-weight-comes-play/
https://www.touringcartimes.com/2019/05/09/volkswagen-run-60kg-due-change-ecu-slovakia/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar