Den här veckan åker gänget från Touring Car-världen till Bratislava och till racerbanan Slovakia Ring cirka 40 kilometer bort från centrala huvudstaden.
Förra året satte man publikrekord i denna moderna anläggning som öppnades redan 2010 med 32 000 åskådare både på lördag och till söndagens tredje tävlingsomgång och i år kommer TCR-VM dubblera med Endurance-VM för motorcyklar då Bratislava 8 timmars arrangeras på samma datum, detta betyder mer spänning både på två och fyra hjul och regerande världsmästaren Gabriele Tarquini sagt att Bratislava är en av de bästa racerbanorna som han hade kört runt i hela sin karriär.
Kevin Ceccons standardvagnskarriär började här i just Slovakia Ring med lite svårigheter med framhjulsdrift och hantering av däck under loppets gång, trots erfarenheter inom formelbilsracing hade italienaren tystat kritikerna genom att plocka sina första respektive Alfa Romeos första poäng för säsongen 2018 innan sommarlovet och nästa deltävling på Ningbo Park.
I det officiella pressuttalandet hade Kevin sagt att när han lämnade Bratislava efter en bra helg var det inte så värst lätt på grund av hur framtiden skulle se ut men efter några förhandlingar med operativa chefen i Romeo Ferraris Competizione blev han erbjuden ett nytt kontrakt före deras första seger på Suzuka senare under fjolåret.
https://www.fiawtcr.com/all-you-need-to-know-about-wtcr-race-of-slovakia/
https://www.fiawtcr.com/ceccon-heads-back-to-where-it-began-in-wtcr/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar