Hyundais division för kundleverantörsracing gjorde en solklar indikation om framtiden inom standardvagnar sedan VM-debuten för ett år sedan och ledde till dominans på de tre första tävlingsomgångarna, BoP-bestämmelserna och vägen till deras första titel med Gabriele Tarquini i huvudrollen.
Dagens huvudämne handlar mycket viktigt om avtalsförlängningen som orsakade kontrollen över fabrikssatsningar när till exempel Peugeot valt att lämna VM efter 2018 för att enbart koncentrera sig på Europamästerskapet som just nu leds av Julien Briché innan nästa deltävling på österrikisk mark.
Förbundskapten Andrea Adamo sa till touringcartimes.com att situationen är ganska förvirrande för att det är bara kundleverantörer som bär ansvaret och han tror att fabrikatet låg över gränsen lite för mycket men hans fokus är på årets nykomlingar Lynk & Co som enligt pressuttalandet gjorde ett bra jobb och Andrea förstår hur Internationella Bilsportförbundet respektive promotorn Francois Ribeiro och WSC-gruppens VD Marcello Lotti skulle göra gällande TCR-VM: s framtid, om de anställda på kundleverantörsavdelningen gillar konceptet så är det okej och om de inte gillar det då åker laget ur men vägrar kommentera deras system med full fabrikssatsning.
https://www.touringcartimes.com/2019/06/25/hyundai-say-withdraw-2020-world-touring-car-cup/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar