lördag 7 mars 2020

Bilbyte och oförändrad uppställning

Förra året hade Honda drivit fyra bilar från två olika verksamheter men sedan under gårdagen tog Dominik Greiner beslutet att hans team vid namn All Inclusive Racing kommer driva alla fyra bilar i två olika regier, den ena med Nestor Girolami och nära vännen Esteban Guerrieri i ALL-INKL Germany och Attila Tassi med Tiago Monteiro som lagkamrat är ansvariga för samarbetet i ALL-INKL International.

I pressmeddelandet uttrycker Dominik att de var snubblande nära VM-titeln i finalomgångens sista race och lämnat Kuala Lumpur med positiva besked, säsongen 2020 kommer påbörja med en större motivation även om försäsongstestet hade ställts in på grund av hälsoläget runtom i jordklotet..

https://www.touringcartimes.com/2020/03/05/munnich-motorsport-confirm-expansion-four-cars/

Nederländske standardvagnsveteranen Tom Coronel byter tjänstebil från en Seat Leon till en Audi RS3 LMS, tidigare den dagen fick 47-åringen säga att själv som förare i Comtoyou Racing är en perfekt matchning och tekniskt sett har Audin lika många fördelar som Seaten från den gångna säsongen.

Överraskande nog har Tom sagt att RS3: an kändes annorlunda när han genomförde däcktestet med VM: s nya samarbetspartners Goodyear och redan vet att finjusteringen inför premiären i Budapest är nyckeln.
För övrigt kommer den karismatiske figuren bära nummer 31 som indikerar den trettioförsta årgången i karriären som standardvagnsförare och satte sig ner med folket på det runda bordet till att analysera hans tävlingshistoria.

Han hade tävlat 413 gånger i standardvagnsracingens högsta division (ETCC, WTCC och TCR-VM) plus enstaka race i TCR-EM och även räknat in Citroën AX Cup respektive Super Touring Nederland, totalt har Tom deltagit i 484 tävlingsomgångar och med 20 omgångar av säsongen 2020 kan antalet gå mot 500 starter, ett facit som Ole Einar Björndalen hade redan klarat av som skidskytt i världseliten.

https://www.touringcartimes.com/2020/03/05/tom-coronel-makes-switch-audi-comtoyou-2020-wtcr-season/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar