Fortsatta rykten kring Volkswagens systerbolag Audi respektive delägare Porsches väg till deltagande i bilsportens finrum är under lupp då båda köper RBT: s respektive Sauber Engineerings motorprogram men det fanns en del reservationer på pressmaterialet som offentliggjorts av Adam Cooper på Autosports F1-redaktion.
Scuderia Ferraris stallchef Mattia Binotto sa på presskonferensen inför Österrikes GP tidigare i somras att det fanns en positiv bemärkelse när MGU-H tvingas bort i ett försök att stävja koldioxidneutraliteten, likadant gäller även Mercedes dito som dementerar deras teknologiska dröjsmål på ett kompromisslöst sätt, varför tar de så lång tid och svaret på tidsfrågan låg på FIA: s runda bord eftersom diskussionen kring det nya motorreglementet till säsongen 2026 har en miljömedveten inverkan, inte bara hos olika konstruktörers nyckelpersonal utan hos fansen generellt.
Till och med Hondas comeback som motorleverantör efter Max Verstappens förartitel anno 2021 är en intressant sak att hålla ett extra öga på, ända sedan man lämnade F1 helt och hållet genom full fokus på elektrifiering så har man inte vänt på locket då de fick motorleverantörens nyckelanställda till utveckling av årets motor men under namnet RBT, därmed kunde Hondas tävlingsavdelning HRC insistera att det inte fanns en försiktighetsåtgärd mot tävlingsprogrammets konstanta ändring men de följer via det blanka pappersarket hur reglementet skulle se ut och beslutet ska fattas redan i början på februari 2024.
https://www.autosport.com/f1/news/formula-1-not-a-closed-door-to-honda-in-2026/10337051/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar