måndag 16 september 2019

BoP-bråket hettar till

Regerande världsmästaren i standardvagnar Gabriele Tarquini skickar en känga åt Cyan Racing för att klandra deras orättvisa BoP-bestämmelser.

Italienaren fick skärpa tonen mitt under pågående presskonferens igår morse svensk tid, han försvarade Yvan Mullers uttalande genom att säga till journalisterna att de cyanblå bilarna letar efter högsta toppfarten och så här långt under säsongens gång har BRC: s bilar identisk toppfart men om viktkompensationen fortsätter vara densamma är mästerskapsambitionen över.

I skymundan kunde Geely Groups Head of motorsport Christian Dahl sagt att han är stolt över lagandan trots tuffa tilltag men känner sig riktigt besviken på konkurrenternas agerande.

https://www.touringcartimes.com/2019/09/15/gabriele-tarquini-says-lynk-cos-bop-boost-will-kill-championship/

WSC-gruppens ordförande Marcello Lotti riktat en pik åt Volkswagen, Seat och Audi redan före tävlingshelgen på Ningbo Park.

Bilarnas prestandabalans var finjusterad efter en utvärdering och försöka få väck den värsta chocken som drabbade fyra bilar på Vila Real i somras varav tre Audin och en Seat, alla fyra blev uteslutna ur resultatlistan på grund av överskridet turbotryck och den slutgiltiga domen kommer bli angiven på Internationella Bilsportförbundets agenda efter överklagan på Högsta Domstolen.

Det som Marcello Lotti hade sett i ögonvrån var rättvist, ändringen på Lynk & Cos bilar var att reparera problemet med turboaggregatets kompressor och inte heller motorns tekniska förbättring.

https://www.touringcartimes.com/2019/09/16/tcr-promoter-defends-balance-of-performance-changes/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar