fredag 13 september 2019

Pågående testdagar, förarinhopp och prestandabalans

Reguljäre Renault Clio Cup-deltagaren Jack Young har sedan gårdagen blivit värvad av Renaults TCR-satsning Vukovic Motorsport sedan laget missade säsongens femte deltävling i Oschersleben på grund av krisen som ledde till att John Filippi fick stå utanför rampljuset.

Sjuttonåringen från Nordirland kommenterade att det är ett steg upp jämfört med instegsklassen i standardvagnar, hans viktigaste fokus är att känna igen bilens balans sedan han utförde två testdagar på Hockenheim innan nästa veckas tävlingar på Circuit de Catalunya i Barcelona och den här säsongen i Clio Cup UK vann han två gånger och därmed blev seriens yngsta vinnare.

http://europe.tcr-series.com/index.php/news/item/jack-young-to-race-the-vukovic-motorsport-megane

Första testdagen på Suzuka där Nissan och Toyota gjorde utvärderingar med sina nya Klass 1-bilar inför DTM-entrén i början på oktober eftersom de testade ett standardiserat ECU från Bosch jämfört med Cosworth Electronics-datorn som användes i Super GT sedan 2015.

Toyotas testförare Hiroaki Ishiura klarade av det snabbaste testvarvet medan Ronnie Quintarelli hade sagt till meckarna att köregenskaperna var annorlunda.

Honda precis efter lanseringen kommer arbeta hårt med kylningen och den aerodynamiska effektiviteten med deras NSX-GT FR för att motorn skall sitta fram bakom drivaxeln och provkörningen kommer att spikas redan nästa vecka.

https://www.touringcartimes.com/2019/09/12/toyota-nissan-complete-first-day-testing-suzuka-class-one-cars/

Volkswagen respektive Honda kommer till Ningbo Park med tyngre chassin, det vill säga 60 kg i viktkompensation men ställer in markfrigången till 70 respektive 80 millimeter, Lynk & Co på hemmaplan kör alltså med 40 kg och mindre turbotryck medan Audi respektive Seat kör med mindre markfrigång och mindre barlast.

Alfa Romeo däremot med hemmahoppet Ma Qing Hua i huvudrollen tävlar med en lättare bil, en hög markfrigång på 80 millimeter och bäst av allt, de kör med full turbotryck jämfört med BRC Corses och Lukoil Racings bilar.

https://www.touringcartimes.com/2019/09/12/honda-volkswagen-maximum-weight-china/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar