Inför veckans EM-deltävling på Circuit de Catalunya har fyra av sju biltillverkare fått mindre barlast jämfört med föregående omgången i Oschersleben.
Volkswagen kommer få 50 kg mindre i kompensation, identisk markfrigång och full turbotryck tillsammans med Seat som också har bantat till tio kilo.
Peugeot, Renault och Audi är bland konstruktörerna som väljer att tävla utan barlast och full turbotryck men den tillverkare som i den här tabellen förblir fortsatt tyngst är Hyundai, deras armada av tio bilar har 60 kg i viktkompensation, högre markfrigång och mindre turbotryck.
Honda är i gengäld den enda som går upp i tjänstevikt, WSC-gruppen fick beskedet att addera 20 kg och höja markfrigången med 10 millimeter i prestandabalansens nya mätning.
https://www.touringcartimes.com/2019/09/17/volkswagen-drop-50kg-ahead-barcelona/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar