V8 Supercar-stjärnan Dave Reynolds har sedan imorse svensk tid förlängt sitt kontrakt med Erebus Motorsport fram till 2029, alltså tio år på nacken sedan han blev värvad av ägaren Betty Klimenko 2016 efter konstruktörsbytet från Mercedes till Holden.
Han är ganska populär bland fansen efter skrällsegern på Mount Panorama tillsammans med Luke Youlden för dryga två år sedan och därmed börjar bli något av en mästerskapsutmanare om inte han är långt bakom säsongens mest dominanta förare Scott McLaughlin tävlandes för DJR i en rödgul Ford Mustang GT.
Erebus Motorsports stallchef Barry Ryan sa att förlängningen av Daves kontrakt är en bra resurs för både laget och källan till suveränitet men från och med 2020 kommer laguppställningen förbli densamma då unge Anton de Pasquale fortsätter att vara hjälpryttaren till mästerskapets största supporterfavorit.
https://www.touringcartimes.com/2019/09/12/david-reynolds-signs-10-year-contract-erebus-motorsport/
Japanska Super GT-seriens tre biltillverkare Honda, Toyota och Nissan fick presentera sina nya bilar till den återupplivade Klass 1-regeln sedan bara en tillverkare tävlat med motorn i mitten i en så pass lång tid.
Hondas nya vinnaraspirant i Klass 1-regeln heter NSX-GT FR eftersom den sistnämnda är förkortning till den engelska benämningen för motorn fram och bakhjulsdrift "Front engined rear wheel drive" och bilens första provkörning kommer att spikas vid ett senare tillfälle.
GT Associations ordförande Masaaki Bandoh uttryckte enligt tidningen Autosport Japan att landets tre stora biltillverkare banade vägen för utvecklingen av de nya bilarna som följer Klass 1-regeln och i framtiden kommer Tysklands ledande mästerskap DTM följa deltagandet i vår serie och globaliseringen gör att GT Association respektive ITR vill förstå samarbetet och göra racingen mer underhållande.
https://www.touringcartimes.com/2019/09/11/honda-nissan-toyota-unveil-class-1-cars/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar