Årets sjunde deltävling i TCR-VM anno 2019 kommer spelas på Ningbo Park som är en modern anläggning byggd för FIA: s Grad 2-standard där byggarbetarna spenderade ett år på att slutföra projektet som öppnas i tid inför VM-deltävlingen i oktober 2017 och hela konstruktionen kostade cirka 117 miljoner pund eller 950 miljoner kinesiska Yuan, en hissnande summa för en modern racerbana.
Säsongens tabelltrea Thed Björk säger att banan är teknisk men det lär finnas bra stället för omkörning, han tror att det blir mycket spänning på tävlingsdagarna eftersom det är hemmarace för biltillverkaren Lynk & Co och allra viktigast är att förväntningarna är skyhöga där den lokala fansen kommer heja på Cyan Racing.
Hemmahoppet Ma Qing Hua tror att grundinställningen på Romeo Ferraris Competizione-bilen kommer bli viktigt om han kör tillräckligt bra med kvalvarv och kanske tampas med de tio bästa, för honom är tävlingsinstinkten ett ledord, han kommer se framemot tävlingshelgen på hemmaplan och inte har stor press på sig själv, bara njuta och sätta fokus på racingen istället.
https://www.fiawtcr.com/wtcr-race-of-china-build-up-drivers-on-the-ningbo-challenge/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar