AmD-föraren tillika före detta Le Mans-vinnaren Mark Blundells tuffa säsong i BTCC fortsatte med en långvarig jakt om poängplatserna på Silverstones korta slinga.
Ända sedan han förlorade körtid på banan genom tekniska problem åkte han in längre bak i fältet efter lördagens kvalpass och i söndags morse tvingades han bryta Race 1 på grund av skador på framvagnen efter kontakt med Stephen Jelleys BMW.
Rödflagg i nästa tävlingsomgång gjorde att han fick sluta på en artonde plats och därefter hade mannen med 63 Grand Prix-starter i rekordboken och tre Indycar-sergrar i troféhyllan gjort ett klokt val av gummiblandning i ett depåstopp som inte vanligen är obligatoriskt i BTCC, han bytte till nya set regndäck fem sekunder innan rödljusen blinkade för att indikera vänta innan säkerhetsbilen och klungan har kört förbi depågatan.
Trettondeplatsen i Race 3 gjorde att han för första gången sedan premiären i Brands Hatch plockat viktiga poäng och Mark sa tyvärr att tävlingsdagen startade på en låg not, det fanns inget att undvika efter det som hände på väg ner mot Wellington Straight, härnäst var han nöjd med sitt framsteg men kunde ha plockat flera poäng om inte rödflaggen kom och det tredje racet för dagen var något av en utmaning och chansningen räckte till poängplats.
Slutligen kände den förre F1-chaffisen att laget behöver lägga mer krut på bilens motor och invändiga delar och hoppas på en bra avslutning på GP-slingan i Brands Hatch.
https://www.touringcartimes.com/2019/10/01/mark-blundell-im-finally-getting-head-around-car/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar