onsdag 30 oktober 2019

Stundande kritik och patentering

Sent igår eftermiddag meddelade BRC-stallets förbundskapten Gabriele Rizzo att han riktade en pik åt Cyan Racing och TCR-VM: s promotor Francois Ribeiro om händelsen mellan Nicky Catsburg och Andy Priaulx i slutet av Race 1 på Suzuka.

Han sa att laget behöver respektera domslutet till Catsburgs bestraffning och inte få lägga till ett ord överhuvudtaget, BRC Corse var otroligt besvikna kring promotorns beslut som antyder en biltillverkares fördel.

Som tillägg i den utvecklande fejden mellan de två stallen hade Thed Björk svarat på frågan kring prestandabalansen och 2017 års världsmästare fick lägga märke till fartskillnaden trots att båda lagen tävlar med mindre turbotryck men kändes hopplöst.

https://www.touringcartimes.com/2019/10/29/hyundai-criticise-lynk-co-priaulx-catsburg-incident-reporting/

Legendariska märket från Storbritannien MG vars nuvarande ägare SAIC fått klartecken på homologation av deras MG6 TCR, den bil som tävlar under provisoriska villkor i TCR China och FIA sedan tidigare fått tummen upp på att två bilar skall utvecklas i full fart till bilsportens OS som hålls i Vallelunga.

Två förare från varsitt landslag, Kinas Zhang Zhendong och Storbritanniens representant Rory Butcher hade kompletterat provkörningsprogrammet i Barcelona, Rory fick säga enligt pressuttalandet att tankarna kring väghållningen är godkänt, meckarna behöver med tid att utveckla chassit men inte tillräckligt före tävlingarna om ett par dagar.

Bilen är så pass ny att det krävs en utmaning, båda landslagen behöver två problemfria träningspass och MG: s återkomst på racerbanan sedan 2006 är snart kommen.

https://www.touringcartimes.com/2019/10/29/mg6-tcr-cleared-compete-motorsport-games/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar