Tyska premiummärket BMW kommer i en snar framtid se framemot en digital approach när det gäller bilförsäljning efter en framgångsrik pilotprojekt som staplades av BMW: s sydafrikanska division.
F.d. bossen i BMW: s brittiska arm Tim Abbott i samspråk med sin motsvarighet verksam i Pretoria poängterade enligt tidningen Autocar att idag är det väl bra att expandera försäljningen på ett säkert sätt i skuggan av epidemikrisen men BMW UK: s presstalesman fick motvilligt säga att det finns inga planer på att ändra försäljningsmålen helt och hållet.
Nytillträdde ordförande i BMW South Africa Peter van Binsbergen kommer så småningom att sväras in i och med att fjolårets rapport om Mercedes nyckel till digitalisering klubbades med att använda en liknande pilotprojekt baserat på erfarenheterna i den svenska bilmarknaden som en del av försäljningsprocessen.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-looking-take-control-sales-process-dealers
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar