I november månad hade Autocars spionfotograf och kolumnist Greg Kable skrivit en artikel om spionbilderna på en ny generation C-klass från Mercedes-Benz.
Från grunden är bilen under nya kodnamnet W206 omarbetad med en ny tillverkningsprocess, det som kommer kallas för MRA-plattformen och är en förkortning av engelskans "Modular Reinforced Architecture" även om jag använder direkt från översättningen "Modulär förstärkningsarkitektur".
Kliniskt bevisat kan W206 utrustas med högeffektiva drivlinor, både hybrid och vanlig bensindrift med autonom teknik i dess nyckelroll, trots den kraftiga nedgången försäljningsmässigt fick en del ägare av Stuttgart-firmans mellanklassbil vända sig till stadsjeepar och för dem som gillar hög prestanda med racing i blodet kan AMG-versionen lämna V8: an bakom sig till fördel av en fyrcylindrig bensinmotor på två liter ur en A45 AMG länkad med en MGU-K ur fabriksstallets supereffektiva F1-bilar som tillsammans klämmer 530 hästkrafter.
Bland vanligheterna i det tekniska departementet är att kärrans adaptiva farthållare får en ny uppdatering jämfört med föregångaren och samma sak gäller även avåkningsvarnaren eftersom den skall skötas via elektronik.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2021-mercedes-benz-c-class-drops-disguise-new-images
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar