Connor O'Brien skrev redan i höstas en exklusiv kolumn på V8 Sleuth om Ford Australia som gjorde en vågad inställning till framtiden inom bilracing, därmed kunde man säga nej till att elektrifiera varannan form av tävlingsdisciplin inklusive V8 Supercars, trycket har blivit hårdare de senaste åren i och med att Gen 3-regeln går mot en historisk introduktion om några veckor.
Mark Rushbrook från Ford Performance Parts sa i själva pressmeddelandet att fabrikatet var redo att ställa om från vanlig mekanik till eldrift trots en ganska solklar inverkan på hur den globala uppvärmningen skulle föreställa vår framtid, man vet att rallybilen Ford Puma R1 fungerade väldigt fint under fjolåret med en viktig seger i Monte Carlo p.g.a. lärdomen som sågs på vanliga vägar men i andra serier runtom i världskartan så tror man att en förbränningsmotor på lång sikt fortsätter att vara pålitlig vilket skapar en känslosam länk med rattfattningen.
Slutligen kunde Ford-pampen klargöra enligt följande: "I nuläget kommer hybridens komplexitet bli otroligt dyrköpt, därför kommer fansen fortsätta höra V8: an bröla i hög fart genom alla racerbanors raksträckor och snabba svängar.
https://www.v8sleuth.com.au/ford-takes-stance-on-supercars-electrification/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar