Poliskåren, Gendarmeriet eller Carabinieri beroende på vart man bor, om man glömmer de sedvanliga Saabarna, V70: n eller varför inte en 406: a med sirener på taket så tänker du på några sällsynta fordon klädda i Battenburg-mönster över karosspanelerna och det är ju exakt vad journalisten Matthieu Méheust på L'Argus redaktion hade suttit och sagt: "Tvi, nu har jag något på gång. ".
Han satte upp en väl detaljerad artikel inklusive ett bildspel på några dyrgrip som ordningstjänsten i olika länder fått ratta genom åren, i Förenade Arabemiraten så får man syn på en Lamborghini Aventador, Audi R8 och Bugatti Veyron eftersom fart och fläkt rinner i konstaplarnas ådror, utanför stationen glider skogsvaktarna runtom i Kanada ombord en Ford F-serie med naturvård som prioriterande åtgärd medan i Storbritannien fick Transportpolisen förr i tiden handskas med en annan Ford i form av RS200 och så sent som 2010 hade en Ariel Atom synts till för att få bukt med singelolyckor på motorcykel i Macclesfield.
Strategiskt sett hade den australiensiska poliskåren, speciellt i grevskapen Victoria och New South Wales ersatt sina Holden VE och VF Commodore SV6 till en BMW M3 av alla prestandabilar, i Frankrike var Renault Mégane RS en riktig godbit som ville fånga fartsyndarna på de breda motortrafikleden och ute i Autostradan är Peugeot 308 GTi respektive Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde de rätta fordonen för jobbet, på Nederländerna hade en tjänstledig konstapel folierat en ganska dyr Spyker C8 på beställning och tvingats betala vagnskadegarantin helt själv och elektrifieringen spelade en viktig roll utanför polisstationen i Schweiz huvudstad Bern.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar