Kolumnisten Jonathan Bryce skriver på sin debattartikel om den stränga Euro 7-avgasnormen där ett bilmärke kräver stora resurser att rädda en specifik motor i programmet, många bilfanatiker tycker att det är en lättnadens suck när Alfa Romeos VD Jean-Philippe Imparato välkomnade beskedet om att använda huvudtätning och motorblock ur V6: an i 2.9 liters slagvolym i framtida syften.
Här beskriver fransmannen tydligt hur ändringarna i produktutvecklingen gå igenom sådana bakslag jämfört med de alarmerande nyheterna bara för att vissa fabrikat vill att man ska dra tillbaka remitteringen av det nya miljöreglementet som är på väg att införas, vid större utsträckning är själva motorn som redan finns under huven på en Alfa Romeo Giulia, Stelvio och specialutgåvan Nuova 33 Stradale direkt släkt med Maseratis "Nettuno V6" som man tidigare refererat i flera tidningsartiklar, med Euro 7 på ingång fick flera bilmärken pensionera specifika modeller i hopp om att satsa vidare med elbilar istället, några exempel på dessa är beslutet att lägga ner Fords kärnmodeller inklusive Volkswagen som drog tillbaka Polon och Golfen med mekanisk känsla i fingertopparna, allt p.g.a. felmarginalerna i vinstutdelningen på börskurserna.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/alfa-romeo-v6-survive-euro-7-emissions-regulations
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar