Att vara trotjänare till ett specifikt bilmärke trots byte från gammalt till modernt utgör ingen skillnad, enligt en kolumn på Teknikens Värld så beror lojaliteten på hur ägaren själv skulle välja bilar som passar sin personliga preferens eller om handlaren breddar leendet vid ett förnuftigt köp.
I botten av tabellen hittar man Mitsubishis respektive Nissans och Dacias ägare som inte följt trenden därav de stora andelarna i ett diagram som Kamux hade sammanställt via en opinionsundersökning, överst i tabellen är svenska Merca-fanatiker mer märkeslojala än andra fabrikat med sjutton procent i och med att man vandrar till reservdelsbutiken och köper tillbehör som hörlurar eller nyckelringar som pryder den glänsande stjärnan och på racerbanorna är Maro Engel och Bernd Schneider de mest lojala trotjänarna med flertalet segrar på deras CV.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/mercedes-agare-mest-markestrogna/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar