Att höja boendeparkeringarnas avgifter för både bil och motorcykel känns som en allmän katastrof, främst om man bor på innerstadens olika periferier (Kungsholmen, Vasastan, Södermalm, Östermalm och Gamla stan), vad som tydliggör hela regeländringen är i allra högsta grad ett försök att få ner koldioxidavtrycket och ersätta resor med cykling eller kollektivtrafik in och ut ur Sergels Torg, ja och det anser trafikborgarrådet Lars Strömgren i och med att avgiftskategorin sänks i parkeringstillstånd för enbart nyttofordon.
Miljöpartiet skrev i ett tidigare pressmeddelande att de höjda avgifterna klubbades med syfte att öka framkomligheten då parkeringspriset borde ligga konstant sedan 2016 men Dennis Wedin tyckte att det är fel, hans överklagan till talmannen beror på en viktig faktor, hela Stockholms Stad borde satsa på att underlätta omställningen genom bilpooler men en sådan motion låg inte på agendan så tillägget avslogs eller röstats ned till ren missnöje från Vänsterns eller Centerns ledamöter.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/ovrigt/parkeringsavgifterna-i-stockholm-hojs/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar