Det här med Seat som vill fasa ut märkets bilflotta till att satsa på mikromobilitet har nått en annan tongång på arbetsbordet, vad den verkställande direktören Wayne Griffiths gjorde var att säkerställa fabrikatets livlina efter presentationen av fjolårets bokslut som räknats ihop och man hänvisar via färska siffror att Cupras bokslut stegade kraftigt p.g.a. elbilsmodellernas lönsamhet jämfört med de vanliga bensindrivna tillskotten och ekonomin talade en ganska tydligare språk då antalet tillverkade Seater under 2023 var 26 % högre i jämförelse med Cupras siffror.
På måfå kunde Wayne utveckla att man tar tillbaka dess "marketing approach" på rätt spalt genom att sprida kontinuitet med nya investeringar och titta till hur drivlinearkitekturen skulle gå tillväga, spekulationerna om att lägga ner Seat efter 73 år och låta Cupra leva vidare inte funnits i klar kontext förrän VD: n lyckades dissa alla konkursrykten och Peter Klemensberger från Teknikens Världs redaktion svarade rent konkret att de befarade modellerna Ibiza och Arona genomgår en liten ansiktslyftning medan mellanklassvagnen Leon kommer presenteras med större nyheter på menyn.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/seat-ger-inte-upp/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar