Magnus Fröderberg på Auto Motor & Sports redaktion skrev på sin krönika att EU-kommissionen pejlat i ett hemligt möte med miljöutskottets nissar att laddhybrider kunde räknas som en allvarlig miljöbluff, enligt färska mätningar kan uppemot 600 000 registrerade motorfordon visa sig släppa tre 3,5 gånger mer koldioxid än siffror som angavs enligt WLTP-regeln likaså bränsleförbrukningen.
Forskare från vissa EU-länder slog fast att laddhybriderna ger någon form av miljövinst om inte trängselskatten sänks med tio procent jämfört med tidigare, skillnaden mellan individers sätt att ladda KERS-systemet på de lättantändliga vagnarna har bara en nyttofaktor gentemot de riktigt stora nackdelarna, ta till exempel Porsche och Jaguar som i de fem senaste åren vidhållit sig nära WLTP-mätningarna och oppositionen fick sannerligen förlita sig på full gaspådrag än energiåtervinning i vilket Volkswagen, BMW, Peugeot och resten av Stellantis-konglomeratet handskades med.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar