När det pratas om Lotus på löpsedlarna blir det helt enkelt en tvärvändning gällande framtidsplanerna, om man backar tre år i tidevarvet har beskedet om transformationen till ett renodlat elbilsmärke nått en särskild överenskommelse sedan den mindre superbilen Emira skulle bli deras sista med enbart förbränningsmotor i modellskaran.
Plötsligt fick omvärldens polemik få en rejäl törn då delar av Geely tänkte ta ett par steg bakåt i riktningen genom satsning av laddhybrider de kommande åren men frågan är hur kom det sig att räckvidden blir bilindustrins mest argumenterade definition i ordböckerna? För att förstå helheten kan en supersnabb laddteknik med 900 Volts spänning ge en blandad länk mellan oemotståndlig körupplevelse och nedsänkt bränsleförbrukning och de flesta prenumeranter valde att kasta in handduken p.g.a. påståendet som stämplats på blankt papper.
https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/lotus-backar-fran-elbilsplaner/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar