Det sydkoreanska bilmärkets kundleverantörsavdelning uppger ur olika aspekter att man lämnade in en god nyhet respektive en dålig nyhet på samma press release, Liqui Moly Team Engstlers ägare Franz Engstler sa att det är jättesynd när en framgångsrik samarbete med Hyundai nådde vägs ände efter att laget säkrade ett mångårigt avtal med Honda till årets upplaga av ADAC TCR Deutschland, fabriksstödet ledde till den tonade stämningen på arbetsrummen både finansiellt och socialt, man vann både förartiteln och teammästerskapet på ett välorganiserat sätt jämfört med skandalen som skakade hela F1-cirkusen under fjolårets finalomgång i Abu Dhabi.
På kolumnen som publicerades av touringcartimes.com vädjade Hyundai Motors tyske stationschef Jürgen Keller att Liqui Moly Team Engstler visade vägen till hur prestandan på den mästerskapsvinnande tävlingsbilen i30 N TCR egentligen fungerat över de fyra åren på regional nivå även om fabriksteamet fortsätter att närvara på rally-VM med hybridteknik inklusive helelektriska e-TCR trots fortsatta planer på att utveckla Elantran i TCR-VM.
Samtidigt på Target Competitions fabrik har man släppt nya studiobilder på deras tävlingsbil som bär en ny foliering fast färgsättningen var nästan identisk med dem vi såg under EM för dryga tre år sedan då Jessica Bäckman säkrade tredjeplatsen bakom två fabriks-Peugeoter på Hockenheim.
https://www.touringcartimes.com/2022/01/27/hyundai-calls-time-tcr-germany-support/
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar