Aleix Mesonero-Romanos hintade i ett tidigare inlägg som rör Alfa Romeos försök att skissa och senare masstillverka en MPV med litiumjonbatterier ovanpå bottenplattan, överraskningen tilltog med tiden när ett par premiummärken gjorde sitt gällande utvecklingen av nya tillskott i modellflottan, exempelvis Volvo som lanserat EM90 med syfte att öka vinstmarginalen utanför Europa, Volkswagen gör det bra ifrån sig med Multivan respektive sin elektriska tvilling ID.Buzz, Mercedes förlitade sig på "Fas 3" av V-klassen i väntan på en ny generation som släpps inom kort och Hyundai Staria kostar otroligt dyrt i Australien.
Entrébiljetten till bygget av en säker MPV gick inte på direkten mellan 1954 och 1983 då modeller som T10, F11 och AR6 tillverkades i begränsad antal, allt eftersom Fiat ansvarade för SevelNords delägarskap med PSA-gruppen kring samproduktion av de modernare skåpbilarna, utan hinder lyckades Jean-Philippe Imparato lägga stor fokus på det tilltänkta modellens breddgrad istället för att lägga på den gröna snoken ovanpå en Opel Vivaros grill och jag tror att planen på en Alfa Romeo MPV låg på bordet tillsammans med en större stadsjeep som ville utmana en Range Rover om ett par års tid.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/luxury-electric-MPV
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar